V júli 1941 Výbor pre obranu štátu ZSSR prijal riešenie o evakuácií z Moskovského rádu najväčších podnikov. Bolo prijaté riešenie o otvorení hromadnej výroby Stalinského závodu v Uljanove (ZIS). Riešením vlády ZSSR v októbri 1941, bolo evakuovať časť kolektívu Moskovského automobilového závodu spolu so zariadením do mesta Uljanovsk. Na začiatku roku 1942 vydala strelecká dielňa svoje prvé výrobky – granáty.
V máji 1943 bol vypustený prototyp dieselového nákladného auta UľZIS-253 – prvý vlastný automobil Uljanovského automobilového závodu. Toto 3,5-tónové dieselové nákladné auto vzhľadom k účinnosti motora a dynamickým výkonom nebolo horšie od amerického «Studebaker-u», za čo dostal aj vysoké hodnotenie špecialistov. Na konci roku 1944 autá značky ZIS-5 odovzdali na Ural do mesta Miass, a Uljanovskému automobilovému závodu bolo nariadené osvojiť a založiť vypustenie automobilov GAZ-AA.
Na jar boli UAZ-u pridelené pevné termíny vývojových prác na vytvorenie niekoľkých typov automobilov, ako napríklad zdravotnícke autá, nákladné vozidlá, dodávky a mikroautobusy. Bolo prijaté nové usporiadanie kabíny nad motorom, ktoré na automobiloch s vysokou prejazdnosťou neprijímala ani jedna firma. Také usporiadanie umožnilo zväčšiť telesný objem bez zväčšenia dĺžky automobilu.
Nariadenie Ministerstva Uljanovského závodu bolo zvládnuť vypustenie skoršie vyrobených osobných automobilov GAZ-69 a GAZ-69A v meste Gorkom, s vysokou prejazdnosťou a s prívesmi patriacimi k ním. Od tohto roku sa UAZ oficiálne špecializuje na výrobu malých vozidiel s vysokou prejazdnosťou.
V januári bolo prijaté rozhodnutie o zariadení nových modelov. Na konci roku začala sériová výroba nákladného vozidla s platformou UAZ-451D a dodávky UAZ-451. 12 decembra vyšli autá z novej výrobnej linky. Modifikácia týchto vozidiel sa prevádzkuje do súčasnosti.
V januári roku 1967 Ministerstvo automobilového priemyslu ZSSR a Štátna plánovacia komisia ZSSR potvrdila projekt na rekonštrukciu závodu. Táto úloha bola za predpokladu zväčšenia vypustenia automobilov na 3,5- krát viac, a pristúpiť k prevádzke nových modelov.
2.novembra sa na zasadnutí technickej rady prijalo nové rozhodnutie o neustálom prevode výroby z automobilu GAZ-69 a GAZ-69A na vozidlo UAZ-469 a UAZ-469B.
27.decembra bol štátny znak hodnoty udelený motoru UMZ-451 M.
Skupina dizajnérov UAZ získala vládne ocenenie za vynález plávajúceho automobilu «Jaguár». Tento model slúžil pre armádu, najmä pohraničnej stráži. Doposiaľ vo svete neexistuje podoba tohoto automobilu – jeho rýchlosť na vode je 8-10 km/hod.
UAZ je prevedený do AOOT «Uljanovský automobilový závod» (AO «UAZ»).
V marci bola vo Vietname otvorená montážna prevádzka UAZ.
26.marca sa vozidlo UAZ Simbir, podľa výsledkov z 2002 roku, stalo jedným z víťazov celoruského konkurzu «100 najlepších tovarov Ruska a získal právo nosiť odznak v priebehu dvoch rokov.
V apríli na medzinárodnej výstave v Šanghaji bol predstavený UAZ Simbir s motorom 3M3-409.
20.novembra vyšiel z výrobného pásu posledný automobil UAZ-31512 (modifikácia UAZ-469). Nasledovníkom je prvý UAZ Hunter.
Od 17. apríla do 30. mája sa uskutočnili preteky nových vozidiel UAZ Hunter, Simbir a UAZ-2360 z Krasnojarska do Sankt Peterburgu.
17.augusta sa v Uljanovskom automobilovom závode začala sériová výroba SUV UAZ Patriot, ktorý obsahoval najlepšie technické riešenia počas 10 rokov.
V auguste sa začalo sériové vyrábanie vozidiel UAZ Patriot s klimatizáciu, vylepšeným systémom kúrenia a vnútorného vetrania, a taktiež vylepšením systému chladiča motora.
V marci sa začala výroba novej modifikácie UAZ Hunter – Classic, ktorá logicky ukončuje tretiu modelovú radu Hunter, obsadenie pôvodného výklenku užitočného SUV, vhodného na prevádzku v najťažších klimatických a cestných podmienkach.
Vo februári sa začala sériová výroba ľahkých úžitkových vozidiel na základe SUV UAZ Patriot. Nový model dostal názov UAZ Cargo a vypúšťal sa v niekoľkých modifikáciách : s otvorenou nakladacou plošinou a s karosériou s výškou 1,4 metra.
V auguste sa začala sériová výroba vozidiel UAZ Patriot s medzinárodne známym motorom Iveco.
Od 17. – 19. septembra nové vozidlá UAZ Patriot a Pickup úspešne prešli testovaním v horách Abchaz. Poslednou bodkou expedície sa stala najvyššie položená dedina Pschu, kde sa odhodlajú vydať len odvážlivci.
V septembri sa modelový rád UAZ doplnil špeciálnou edíciou Trophy.
V decembri vypúšťa UAZ ohraničenú edíciu vozidiel UAZ Arctic v špeciálnej zimnej farbe «Ľadová kráľovná», vybavené predhrievačom spoločnosti Ebersprecher HYDRONIC.
V apríli UAZ vyhlasuje o vypustení limitovaných edícií Welcome pre model UAZ Patriot a Hunter.
Výrobca upustil od typickej vlastnosti vozidiel UAZ «dvoch palivových nádrži», disponujúcou odteraz len jednou.
UAZ Patriot prešiel dlho očakávanými modifikáciami. Dnes sa toto vozidlo môže pýšiť novou automatickou prevodovkou.
V júli 1941 Výbor pre obranu štátu ZSSR prijal riešenie o evakuácií z Moskovského rádu najväčších podnikov. Bolo prijaté riešenie o otvorení hromadnej výroby Stalinského závodu v Uljanove (ZIS). Riešením vlády ZSSR v októbri 1941, bolo evakuovať časť kolektívu Moskovského automobilového závodu spolu so zariadením do mesta Uljanovsk. Na začiatku roku 1942 vydala strelecká dielňa svoje prvé výrobky – granáty.
V máji 1943 bol vypustený prototyp dieselového nákladného auta UľZIS-253 – prvý vlastný automobil Uljanovského automobilového závodu. Toto 3,5-tónové dieselové nákladné auto vzhľadom k účinnosti motora a dynamickým výkonom nebolo horšie od amerického «Studebaker-u», za čo dostal aj vysoké hodnotenie špecialistov. Na konci roku 1944 autá značky ZIS-5 odovzdali na Ural do mesta Miass, a Uljanovskému automobilovému závodu bolo nariadené osvojiť a založiť vypustenie automobilov GAZ-AA.
Na jar boli UAZ-u pridelené pevné termíny vývojových prác na vytvorenie niekoľkých typov automobilov, ako napríklad zdravotnícke autá, nákladné vozidlá, dodávky a mikroautobusy. Bolo prijaté nové usporiadanie kabíny nad motorom, ktoré na automobiloch s vysokou prejazdnosťou neprijímala ani jedna firma. Také usporiadanie umožnilo zväčšiť telesný objem bez zväčšenia dĺžky automobilu.
Nariadenie Ministerstva Uljanovského závodu bolo zvládnuť vypustenie skoršie vyrobených osobných automobilov GAZ-69 a GAZ-69A v meste Gorkom, s vysokou prejazdnosťou a s prívesmi patriacimi k ním. Od tohto roku sa UAZ oficiálne špecializuje na výrobu malých vozidiel s vysokou prejazdnosťou.
V januári bolo prijaté rozhodnutie o zariadení nových modelov. Na konci roku začala sériová výroba nákladného vozidla s platformou UAZ-451D a dodávky UAZ-451. 12 decembra vyšli autá z novej výrobnej linky. Modifikácia týchto vozidiel sa prevádzkuje do súčasnosti.
V januári roku 1967 Ministerstvo automobilového priemyslu ZSSR a Štátna plánovacia komisia ZSSR potvrdila projekt na rekonštrukciu závodu. Táto úloha bola za predpokladu zväčšenia vypustenia automobilov na 3,5- krát viac, a pristúpiť k prevádzke nových modelov.
2.novembra sa na zasadnutí technickej rady prijalo nové rozhodnutie o neustálom prevode výroby z automobilu GAZ-69 a GAZ-69A na vozidlo UAZ-469 a UAZ-469B.
27.decembra bol štátny znak hodnoty udelený motoru UMZ-451 M.
Skupina dizajnérov UAZ získala vládne ocenenie za vynález plávajúceho automobilu «Jaguár». Tento model slúžil pre armádu, najmä pohraničnej stráži. Doposiaľ vo svete neexistuje podoba tohoto automobilu – jeho rýchlosť na vode je 8-10 km/hod.
UAZ je prevedený do AOOT «Uljanovský automobilový závod» (AO «UAZ»).
V marci bola vo Vietname otvorená montážna prevádzka UAZ.
26.marca sa vozidlo UAZ Simbir, podľa výsledkov z 2002 roku, stalo jedným z víťazov celoruského konkurzu «100 najlepších tovarov Ruska a získal právo nosiť odznak v priebehu dvoch rokov.
V apríli na medzinárodnej výstave v Šanghaji bol predstavený UAZ Simbir s motorom 3M3-409.
20.novembra vyšiel z výrobného pásu posledný automobil UAZ-31512 (modifikácia UAZ-469). Nasledovníkom je prvý UAZ Hunter.
Od 17. apríla do 30. mája sa uskutočnili preteky nových vozidiel UAZ Hunter, Simbir a UAZ-2360 z Krasnojarska do Sankt Peterburgu.
17.augusta sa v Uljanovskom automobilovom závode začala sériová výroba SUV UAZ Patriot, ktorý obsahoval najlepšie technické riešenia počas 10 rokov.
V auguste sa začalo sériové vyrábanie vozidiel UAZ Patriot s klimatizáciu, vylepšeným systémom kúrenia a vnútorného vetrania, a taktiež vylepšením systému chladiča motora.
V marci sa začala výroba novej modifikácie UAZ Hunter – Classic, ktorá logicky ukončuje tretiu modelovú radu Hunter, obsadenie pôvodného výklenku užitočného SUV, vhodného na prevádzku v najťažších klimatických a cestných podmienkach.
Vo februári sa začala sériová výroba ľahkých úžitkových vozidiel na základe SUV UAZ Patriot. Nový model dostal názov UAZ Cargo a vypúšťal sa v niekoľkých modifikáciách : s otvorenou nakladacou plošinou a s karosériou s výškou 1,4 metra.
V auguste sa začala sériová výroba vozidiel UAZ Patriot s medzinárodne známym motorom Iveco.
Od 17. – 19. septembra nové vozidlá UAZ Patriot a Pickup úspešne prešli testovaním v horách Abchaz. Poslednou bodkou expedície sa stala najvyššie položená dedina Pschu, kde sa odhodlajú vydať len odvážlivci.
V septembri sa modelový rád UAZ doplnil špeciálnou edíciou Trophy.
V decembri vypúšťa UAZ ohraničenú edíciu vozidiel UAZ Arctic v špeciálnej zimnej farbe «Ľadová kráľovná», vybavené predhrievačom spoločnosti Ebersprecher HYDRONIC.
V apríli UAZ vyhlasuje o vypustení limitovaných edícií Welcome pre model UAZ Patriot a Hunter.
Výrobca upustil od typickej vlastnosti vozidiel UAZ «dvoch palivových nádrži», disponujúcou odteraz len jednou.
UAZ Patriot prešiel dlho očakávanými modifikáciami. Dnes sa toto vozidlo môže pýšiť novou automatickou prevodovkou.